دغدغه 23 ساله مقام معظم رهبری

دغدغه 23 ساله مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری 23 سال است که دغدغه تولید کالای ایرانی و مصرف تولیدات داخلی را مطرح نموده و از همان ابتدا هدف از این کار بنیادی را مطرح می نمایند. به راستی اگر مسئولین هر دوره تنها همین خط سیر و همین یک برنامه را به جدّ پیگیری و به سرانجام می رساندند، و مردم نیز همت بیشتری می نمودند، الان بر بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ... چه در بعد داخلی و چه در بعد بین الملل فائق آمده بودیم.
اما هنوز هم دیر نشده ...

دغدغه رهبر معظم انقلاب در سال 68 و 69:
ما باید از لحاظ اقتصادى هم خودمان را به‏طور کامل از زیر نفوذ قدرتها خارج کنیم. یعنى ملت ما باید بتواند بنا بر تشخیص و مصلحت خود، آن صنعت و کالا و متاعى را که احتیاج دارد، در داخل کشور و با استفاده از منابع و امکاناتِ موجود تولید کند.
آن‏ها [دشمنان] مایلند که دولت جمهورى اسلامى نتواند در داخل کشور سازندگى را پیش ببرد، وضع زندگى مردم را سروسامان بدهد، تولید داخلى را افزایش بدهد، اتکاى به خارج از کشور را کم کند و مردمان پابرهنه و مستضعف و فقیر را به سروسامان زندگىِ لازم اسلامى برساند.
اگر کشور اسلامى، با همت شما مردم و با پیوند مستحکمى که بحمد اللّه بین شما و دولت هست، به وضع درخشانى نایل بیاید، استعمار، امریکا، دشمنان دل‏باخته‏ى ساده‏لوحى که چشم به دهان آن‏ها دوخته‏اند و بعضى از گروهکها و جریانهاى داخلى، خلع سلاح خواهند شد.
همان دغدغه در سال 91:
اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‌ى تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‌ى آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اى از تلاشهاى دشمن ناکام خواهد ماند.
اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله‌ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.
ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم.

اما با اینکه امسال تمرکز در این شعار پیدا کرده است، هنوز عده ای برای خرید کالای ایرانی در تردیدند. من و شما مسئولیم.
من برای مصرف و شما برای تولید...

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی