حضور حداکثری در انتخابات از نگاه قرآن کریم

حضور حداکثری در انتخابات از نگاه قرآن کریم

برای حضور در صحنه های انقلاب خصوصا حضور حداکثری در انتخابات،  فارغ از سلایق سیاسی همه ما باید به چند نکته قرآنی توجه کنیم و دیگران را نیز توجه دهیم که:
1. مطمئن باشیم و ایمان داشته باشیم که حق و اسلام پیروز می شود و چه بهتر که خدا ما را برای پیروزی اسلام انتخاب کرده که به ما ایرانیان این وظیفه را داده است. خداوند اسلام را از عرب گرفت و به دست ایران سپرد چرا که او را لایق‌تر دید. لذا اسلام و ولایت و کشور اسلامی را با تمام مشکلاتش هر طور شده یاری کنیم. تا آن را به امام زمان، مهدی فاطمه(علیهما السلام) برسانیم. (لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون)

2. مطمئن باشیم اگر دین الهی را یاری کردیم خدا هم ما را یاری می کند. لذا آنهایی که همیشه در صحنه دفاع از دین هستند و دغدغه آن را دارند، مطمئن باشند از بعد اجتماعی مورد تأیید خداوند قرار می گیرند و به صحنه آمدن خود را با این نگاه ببینند که خدا آنها را به صحنه دفاع از حق آورده است. یعنی خدا آنها را دوست داشته که دفاع دینش را به آنها سپرده است.
چطور می گوییم اگر کسی شهید شده مطمئن باشیم که خدا او را طلبیده، اگر کسی شب قدر با خدا راز و نیاز می کند خدا او را طلبیده و... در صحنه اجتماعی هم خدا او را طلبیده تا از دینش دفاع کند. (إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت أقدامکم)
3. مطمئن باشیم دشمنان، ایران اسلامی را قبول ندارند. لذا تمام تلاششان را می کنند که هم مسئولین و هم مردم را ناامید کنند. لذا بسیاری از مشکلاتی که داریم چه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ... به خاطر تلاش شبانه روزی دشمنان برای ناامید کردن مردم و مسئولین است. اگر خدای ناکرده مسئولی ناامید شد هرچند برای نظام هزینه دارد ولی در حرکت شتابان انقلاب خللی وارد نمی کند اما اگر مردم که صاحب این انقلابند ناامید شدند حرکت کند می شود. به دشمنی دشمن ایمان داشته باشیم. (چه دشمنان داخلی در نقاب دوست و چه دشمنان خارجی) به اینکه هر کاری از دستش بر آید بر علیه کشور و ملت انجام می دهد ایمان داشته باشیم. همانطور که ایمان داریم ابلیس خیرخواه ما نیست و شیاطین هر کاری از دستشان بر آید برای به گناه انداختن ما انجام می دهند. (إن الشیطان عدو فاتخذوه عدوا)
4. مطمئن باشیم امام زمان (عج) ظهور می کنند. لذا منتظر واقعی بمانیم و برای سریعتر آمدنش، جهان را آماده کنیم. در تاریخ، بنی اسرائیل هم منتظر آمدن حضرت موسی بودند، یهودیان و عرب منتظر پیامبر اسلام بودند، کوفیان در برهه ای منتظر امام علی و در زمانی منتظر امام حسین بودند، اما در هر انتظاری عده کمی موفق شدند و بسیاری از منتظرین منتظر واقعی نبودند و نتیجه را در تاریخ می بینید.
انتظار واقعی یعنی ولایت مداری امام زمان و این ولایت مداری را از الان با پیروی از نائبشان به دست آوریم و قوت بخشیم. البته ما ایرانیان در انتظار امام خمینی (ره) موفق بودیم و بازهم نتیجه خوش آن را دیدیم. پس انتظار ما نباید باعث غربت امام زمانمان شود. با دفاع از دین و ولایت، صداقت خود را به امام زمانمان ثابت کنیم و برایش نامه نانوشته بنویسیم که یامهدی (عج) جهان آماده آمدنت است، بیا. (و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثین)
5. مطمئن باشیم هر کشوری برای خودش مشکلاتی دارد. هرچند این مشکلات اکنون در مسلمانان در حال کمتر شدن و در مستکبران در حال بیشتر شدن است. بله مشکلات ما قبلا بیشتر بود چون به اسلام و دستورات او کمتر توجه داشتیم و مشکلات مستکبران به ظاهر کمتر بود چون بی مهابا به سمت کفر و طغیان می رفتند لذا دچار سنت استدراج الهی گشته و مانند اقوام عاد و ثمود پیشرفت کردند. اما اکنون که بیداری اسلامی شده، مسلمانان در ابتدای راه عزت قرار گرفته اند و ایران اسلامی که پرچمدار این پیشرفتهاست به اوج خود رسیده است. و مستکبران که تمام قدرت خود را خرج کرده اند نفسهای آخر را می زنند و صدای فرو ریختن قدرتهای پوشالی آنها به گوش می رسد.
پس مهم این نیست که چقدر مشکل داریم. مهم این است که ما به سمت پیشرفت و اوج هستیم و مستکبران به سمت پسرفت و سقوط. لذا یاری ایران اسلامی در این شرایط، قدرت ایران را تثبیت می کند، خون تازه ای به رگهای کشور و ملت تزریق می کند و دیگر مسلمانان را امیدوارتر. (و الذین کذبوا بآیاتنا سنستدرجهم من حیث لا یعلمون، و أملی لهم إن کیدی متین) (و لو أن أهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الأرض)

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی