۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

تمام آنچه رهبر انقلاب از رئیس جمهور می خواهد!

تمام آنچه رهبر انقلاب از رئیس جمهور می خواهد!مقدمه: رهبر حکیم انقلاب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) نقشه راه رئیس جمهور آینده را مشخص نمودند و در یک قالب بسیار زیبا و جدید به معیارهای رئیس جمهور اصلح اشاره کرده و برنامه آنها را با توجه به بیانات امام عزیز مشخص نمودند. لذا برای توجه بیشتر، بیانات ایشان را به صورت طبقه بندی و دقیقا بر همان سیر سخنان ایشان مرتب نموده ام. بنده اعتقاد دارم رهبر حکیم انقلاب در این بیانات ویژگی ها و برنامه های یک رئیس جمهور مکتبی را تشریح نمودند. چه زیباست برنامه و ویژگی های کاندیداهای کنونی را با این برنامه ها بسنجیم، سپس انتخاب کنیم.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۱ دیدگاه

نگاهی دقیق به معیار اصلی رئیس جمهور اصلح

رهبر معظم انقلاب در همه انتخابات ریاست جمهوری، ملاکهایی را برای تشخیص اصلح بیان می فرمایند. اگر کمی بیشتر دقت نماییم می فهمیم بسیاری از این ملاکها در هر دوره ای مشترک است. اما برخی ملاک ها در هر دوره ای متناسب با شرایط، اقتضائات و نیازهای آن دوره متفاوت می شود و معیار خاص و ویژه به شمار می آید. البته گاهی اوقات برخی معیارها در دوره های گوناگونی نیز مطرح می گردد اما هم از حیث فراوانی واژه کمتر بیان شده و هم تأکید کمتری به آن شده است. اما همان معیار در دوره های دیگر بیشترین واژه ها و تأکیدها را همراه داشته است.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۴ دیدگاه

تبیین و تخریب2/ مرز بین تبیین و تخریب

مرز بین تبیین و تخریبدر بخش قبلی به روایاتی درباره آثار منفی تخریب پرداختیم. اما در این نوشته به مرز بین تبیین و تخریب می پردازیم. و به این سؤال پاسخ می دهیم که مرز بین تبیین و تخریب چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین آن دو وجود دارد؟ چگونه تشخیص دهیم که ما در حال تبیین هستیم یا در حال تخریب؟

اصولا تبیین، برای روشنگری است ولی تخریب برای هوچیگری. اگر اثر انتقادات و گویندگی ها روشنگری بود، تبیین نام دارد و اگر اثرش هوچیگری بود، تخریب نام دارد. در واقع تبیین، غبارزدایی از مسئله می کند ولی تخریب، مسئله را غبارآلودتر می کند.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۴ دیدگاه


پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی